Kas ir nišas aromāti?
Sveiki, Villa Mode lasītāji! Priecājos jūs redzēt!
Jautājums "Kas ir nišas aromāti?" izskan diezgan bieži, tāpēc - lai iet - parunāsim par to.
Nišas aromātu definīciju nav grūti sameklēt Google, bet man gadu gaitā ir noformulējusies sava definīcija (tas nav aizliegts, jo nišas aromāti jau pašā būtībā tiecas pēc radošuma un individualitātes).
Iztēlojies telpu, kas pilna ar dažādiem cilvēkiem, kuri sēž rindās viens aiz otra un vēro uz skatuves notiekošo. Nišas aromāts nekad necentīsies apsēsties pirmajā rindā un necentīsies par katru cenu nokļūt uz skatuves, lai visi viņu ieraudzītu. Nišas aromāts ar nolūku apsēdīsies pašās beigās, bet pateiks ko tādu, ka visi apgriezīsies un skatīsies atpakaļ, lai šo runātāju saskatītu. Vairākkārt.
- Nišas aromāti nav dizaineru aromāti. Dizaineru aromāti ir tie, kurus ražo uzņēmumi, kuri pamatā nodarbojas ar modes dizainu (Chanel, Yves Saint Laurent, Dolce & Gabbana, Chloé u.tt.).
- Klasiskā izpratnē nišas aromātus ražo uzņēmumi, kas nodarbojas tikai un vienīgi ar parfimēriju. Tātad smaržu ražošana nav daļa no viņu darbības, bet gan vienīgā darbība.
- Nišas aromātu uzdevums nav patikt pēc iespējas lielākai sabiedrības daļai, līdz ar to šo aromātu vārdus nesastapsi populāru žurnālu lappusēs un nedzirdēsi radio reklāmās.
- Vienlaikus arī nišas aromātu segments nav viendabīgs, jo to vidū ir gan bestselleri, par kuriem dzirdējuši daudzi un kurus jau grūti paturēt nišas aromātu ekskluzīvajā plauktiņā, gan arī eksperimentāli un neparasti aromāti, kuri nav sasniedzami plašos veikalu tīklos.
- Daži no pasaulē pazīstamākajiem nišas aromātu zīmoliem: Amouage, Kajal, Byredo, Diptyque, Maison Matine... un vēl ļoti, ļoti daudz. Ierakstiet Google terminu "nišas aromāti" un izpētiet.
- Kopējā tendence ir tāda, ka nišas aromātus rada un izvēlas iegādāties tādi cilvēki, kuri smaržas patiešām uztver kā daļu no savas individualitātes un saskata tajās mākslu.
- Nišas aromāti mēdz “pielāgoties” tā nēsātājam. Uz viena cilvēka smaržos tā, bet otra - citādi. To, protams, nosaka arī cilvēka individuālā spēja sajust un noteikt aromātu.
- Nišas aromāti mēdz būt dārgāki par citiem (bet ne vienmēr). Pamatojums ir dārgākas izejvielas (jo produkts nav ražots masveida pārdošanai, kuras princips ir - jo lētāk, jo labāk) un dizains.
- Nišas aromāti mēdz izcelties ar dizainu. Arī dizains ir daļa no aromāta stāsta.
- Par nišas aromātu vērā ņemamu sākumu var saukt 1980.gadus, bet šis sākums nebija grandiozs un spožs vispasaules uznāciens uz skatuves - tie bija nelieli, īpaši radoši uzņēmumi, kas izraisīja interesi šaurā cilvēku lokā.
Lai arī Latvijā joprojām norisinās iepazīšanās process ar šo parfimērijas segmentu - nišas aromātiem, tomēr iespēju tos iepazīt tuvāk netrūkst. Visiem, kuri ir sava ceļa gājēji (sava tēla veidotāji), ir iespēja pievienot savai garderobei aromātu, kas nav sastopams ik uz soļa un būs tā vērts, lai to uzskatītu par daļu no sava tēla.
Vai esi iepazinusi nišas aromātu pasauli? Padalies komentārā!
1 komentārs
Mans mīļākais ir Amouage Lilac love :)